GET /api/authors/agnieszka-wolny-hamkalo/?format=api
HTTP 200 OK
Allow: GET, POST, HEAD, OPTIONS
Content-Type: application/json
Vary: Accept
{
"name": "Agnieszka Wolny-Hamkało",
"url": "https://eink.wolnelektury.pl/katalog/autor/agnieszka-wolny-hamkalo/",
"sort_key": "wolny hamkal~0o agnieszka",
"description": "<dl>\n \n <dt>Ur.</dt>\n <dd>\n \n \n 1979 r.\n \n \n w\n \n Wrocław\n \n \n </dd>\n \n \n\n \n\n</dl>\n\n<dl>\r\n<dt>Najważniejsze dzieła:</dt><dd> <i>Mocno poszukiwana</i> (1999), <i>Lonty</i> (2001), <i>Spamy miłosne</i> (2007), <i>Nikon i Leica</i> (2010), <i>Zaćmienie</i> (2013), <i>41 utonięć</i> (2015)</dd></dl>\r\n<p>Poetka, krytyczka literacka i publicystka. Współpracowała m.in. z „Gazetą Wyborczą”, „Przekrojem”, „Przeglądem”, „Bluszczem” i portalem Polskiego Radia. Nominowana do Nagrody Literackiej Gdynia, nagrody kulturalnej Gazety Wyborczej wARTo, nagrody mediów publicznych Cogito za tom <i>Spamy miłosne</i>. Laureatka konkursu im. Stowarzyszenia Pisarzy Polskich za tom <i>Lonty</i>. Autorka powieści <i>41 utonięć</i> oraz <i>Zaćmienie</i>. Krytyczna Anna Kałuża porównywała jej wczesne wiersze do twórczości Marty Podgórnik, w późniejszych dostrzegała zaś tendencję do porządkowania świata i przekazu.</p>\n",
"description_pl": "<dl>\n \n <dt>Ur.</dt>\n <dd>\n \n \n 1979 r.\n \n \n w\n \n Wrocław\n \n \n </dd>\n \n \n\n \n\n</dl>\n\n<dl>\r\n<dt>Najważniejsze dzieła:</dt><dd> <i>Mocno poszukiwana</i> (1999), <i>Lonty</i> (2001), <i>Spamy miłosne</i> (2007), <i>Nikon i Leica</i> (2010), <i>Zaćmienie</i> (2013), <i>41 utonięć</i> (2015)</dd></dl>\r\n<p>Poetka, krytyczka literacka i publicystka. Współpracowała m.in. z „Gazetą Wyborczą”, „Przekrojem”, „Przeglądem”, „Bluszczem” i portalem Polskiego Radia. Nominowana do Nagrody Literackiej Gdynia, nagrody kulturalnej Gazety Wyborczej wARTo, nagrody mediów publicznych Cogito za tom <i>Spamy miłosne</i>. Laureatka konkursu im. Stowarzyszenia Pisarzy Polskich za tom <i>Lonty</i>. Autorka powieści <i>41 utonięć</i> oraz <i>Zaćmienie</i>. Krytyczna Anna Kałuża porównywała jej wczesne wiersze do twórczości Marty Podgórnik, w późniejszych dostrzegała zaś tendencję do porządkowania świata i przekazu.</p>\n",
"plural": "",
"genre_epoch_specific": false,
"adjective_feminine_singular": "",
"adjective_nonmasculine_plural": "",
"genitive": "Agnieszki Wolnej-Hamkało",
"collective_noun": ""
}