GET /api/authors/maria-cyranowicz/?format=api
HTTP 200 OK
Allow: GET, POST, HEAD, OPTIONS
Content-Type: application/json
Vary: Accept
{
"name": "Maria Cyranowicz",
"url": "https://eink.wolnelektury.pl/katalog/autor/maria-cyranowicz/",
"sort_key": "cyranowicz maria",
"description": "<dl>\n \n <dt>Ur.</dt>\n <dd>\n \n \n 20 maja 1974\n \n \n w\n \n Warszawie\n \n \n </dd>\n \n \n\n \n\n</dl>\n\n<dl>\r\n<dt>Najważniejsze dzieła:</dt><dd> <i>neutralizacje</i> (1997), <i>i magii nacja</i> (2001), <i>piąty element to fiksja</i> (2004), <i>psychodelicje</i> (2006), <i>denpresja</i> (2009)</dd></dl>\r\n<p>Poetka, krytyczka literacka i polonistka ucząca w jednej z warszawskich szkół średnich. Bywała i bywa również redaktorką czasopism takich jak „Meble\" czy „Wakat\". Jej książki graficznie opracowywali Marek Sobczyk i Zbigniew Libera (wybór wiersza na okładkę tomu <i>Psychodelicje</i>). Podpisywała się jako emce kwadrat lub maria.braque.cyranowicz. Sygnatariuszka <i>Manifestu neolingwistycznego</i> i chyba najbardziej radykalna przedstawicielka tego nurtu. Na początku pisała wiersze z perspektywy dziecięcej (mówiło się o niej wówczas jako o przedstawicielce kinderyzmu), jej późniejsze utwory przyniosły m.in. nawiązania do hip-hopu, poezji konkretnej bądź manipulowały powtarzającymi się słowami według określonych zasad.</p>\n",
"description_pl": "<dl>\n \n <dt>Ur.</dt>\n <dd>\n \n \n 20 maja 1974\n \n \n w\n \n Warszawie\n \n \n </dd>\n \n \n\n \n\n</dl>\n\n<dl>\r\n<dt>Najważniejsze dzieła:</dt><dd> <i>neutralizacje</i> (1997), <i>i magii nacja</i> (2001), <i>piąty element to fiksja</i> (2004), <i>psychodelicje</i> (2006), <i>denpresja</i> (2009)</dd></dl>\r\n<p>Poetka, krytyczka literacka i polonistka ucząca w jednej z warszawskich szkół średnich. Bywała i bywa również redaktorką czasopism takich jak „Meble\" czy „Wakat\". Jej książki graficznie opracowywali Marek Sobczyk i Zbigniew Libera (wybór wiersza na okładkę tomu <i>Psychodelicje</i>). Podpisywała się jako emce kwadrat lub maria.braque.cyranowicz. Sygnatariuszka <i>Manifestu neolingwistycznego</i> i chyba najbardziej radykalna przedstawicielka tego nurtu. Na początku pisała wiersze z perspektywy dziecięcej (mówiło się o niej wówczas jako o przedstawicielce kinderyzmu), jej późniejsze utwory przyniosły m.in. nawiązania do hip-hopu, poezji konkretnej bądź manipulowały powtarzającymi się słowami według określonych zasad.</p>\n",
"plural": "",
"genre_epoch_specific": false,
"adjective_feminine_singular": "",
"adjective_nonmasculine_plural": "",
"genitive": "Marii Cyranowicz",
"collective_noun": ""
}