GET /api/authors/marta-podgornik/?format=api
HTTP 200 OK
Allow: GET, POST, HEAD, OPTIONS
Content-Type: application/json
Vary: Accept

{
    "name": "Marta Podgórnik",
    "url": "https://eink.wolnelektury.pl/katalog/autor/marta-podgornik/",
    "sort_key": "podgo~0rnik marta",
    "description": "<dl>\n  \n    <dt>Ur.</dt>\n    <dd>\n      \n      \n        2 czerwca 1979\n      \n      \n        w\n        \n          Sosnowcu\n        \n      \n    </dd>\n  \n  \n\n  \n\n</dl>\n\n<dl><dt>ur.</dt><dd> 1979</dd>\r\n<dt>Najważniejsze dzieła:</dt><dd> <i>Próby negocjacji</i> (1996), <i>Rezydencja surykatek</i> (2011), <i>Zawsze</i> (2015)</dd></dl>\r\n <p>Poetka, krytyczka literacka, redaktorka związana z wydawnictwem Biuro Literackie. W „Tekstyliach”, czyli książce omawiającej na bieżąco młodą literaturę w 2002 roku, jej styl nazwano „lirycznym ekshibicjonizmem”. Dalsze tomiki udowodniły, że to tylko część prawdy. W swoich wierszach Podgórnik łączy wyrafinowanie formalne, grę z popkulturą i tradycyjnie pojęte „wyrażanie siebie” (to jest pisanie o własnych dramatach uczuciowych). Podobna mieszanka jest jednak niemożliwa do zrealizowania, jako że stylizacje i biegłość techniczna zakładają dystans z definicji uniemożliwiający „mówienie wprost”. Wobec tego poezji Marty Podgórnik nie opuszcza napięcie między lirycznym wyznaniem a jego ironicznym pastiszem.</p>\n",
    "description_pl": "<dl>\n  \n    <dt>Ur.</dt>\n    <dd>\n      \n      \n        2 czerwca 1979\n      \n      \n        w\n        \n          Sosnowcu\n        \n      \n    </dd>\n  \n  \n\n  \n\n</dl>\n\n<dl><dt>ur.</dt><dd> 1979</dd>\r\n<dt>Najważniejsze dzieła:</dt><dd> <i>Próby negocjacji</i> (1996), <i>Rezydencja surykatek</i> (2011), <i>Zawsze</i> (2015)</dd></dl>\r\n <p>Poetka, krytyczka literacka, redaktorka związana z wydawnictwem Biuro Literackie. W „Tekstyliach”, czyli książce omawiającej na bieżąco młodą literaturę w 2002 roku, jej styl nazwano „lirycznym ekshibicjonizmem”. Dalsze tomiki udowodniły, że to tylko część prawdy. W swoich wierszach Podgórnik łączy wyrafinowanie formalne, grę z popkulturą i tradycyjnie pojęte „wyrażanie siebie” (to jest pisanie o własnych dramatach uczuciowych). Podobna mieszanka jest jednak niemożliwa do zrealizowania, jako że stylizacje i biegłość techniczna zakładają dystans z definicji uniemożliwiający „mówienie wprost”. Wobec tego poezji Marty Podgórnik nie opuszcza napięcie między lirycznym wyznaniem a jego ironicznym pastiszem.</p>\n",
    "plural": "",
    "genre_epoch_specific": false,
    "adjective_feminine_singular": "",
    "adjective_nonmasculine_plural": "",
    "genitive": "Marty Podgórnik",
    "collective_noun": ""
}